omgbiebz

Direktlänk till inlägg 29 januari 2013

Kapitel 16 " Home."

Av CEMT Bieber - 29 januari 2013 20:00

 

Chaz

 

 


Efter Justin hade stuckit så var det bara jag, Jess och Alex kvar. Vi satt där vid frukostbordet, och ingen sade ett ljud. Den pinsamma tystnaden låg tjock i luften. Varje gång jag öppnade munnen för att säga nått, stängde jag den lika snabbt, för hur jag än formulerade mig, så skulle den spända stämningen inte mjukas upp. Jag såg nog lite grann ut som en guldfisk, när jag öppnade och stängde munnen på det här viset.

 " Öh... ska vi gå ut?" frågade jag efter ett tag, efter att jag kommit fram till att vad som helst skulle vara bättre än den här tystnaden. 

 " Kass idé Chaz." sa hon och himlade med ögonen.

 " Varför är du en så stor bitch hela tiden?!" fräste Alex åt henne. Bitch? Alex, det är min syrra du snackar med, passa dig... 

 " Ska du säga." mumlade Jess som svar.

 " Aww, sårade jag bebisen känslor?" sa Alex med tillgjord röst och klappade henne på huvudet. Jess svarade med att slå till henne på armen. Okej, nu är det nog... 

 " Nu får ni fan ta att skärpa er!" sa jag och slog näven i bordet. En skarp smärta spred sig genom knogarna, men jag bet ihop.

 Tjejerna hoppade till och tittade skrämt för mig.

 " Justin är här nu, och han kommer vara borta innan ni vet ordet av det! Så kan ni åtminstone försöka att hålla sams? För hans skull? Ingen av oss vill att han ska ha det kasst här, okej?! Så lägg av!" röt jag åt dom. Jessica såg ut att vara på gränsen till tårar, medan Alex höll masken. 

 " Jag lägger av med grinollen här slutar." sa hon.

 " Fan ta dig Alex." Med de orden stormade jag ut ur köket, in i hallen, drog på mig skorna och gick ut. Jag smällde hårt igen dörren efter mig. Jag behövde gå ut och lugna ner mig lite. Men de måste skärpa sig, de kan inte fortsätta att hålla på såhär...


   

Justin (Jag och Tilda, sammarbetade på den här, haha! //Cecilia) 

 


Mamma. Och mormor. Och morfar. Det var bara pappa och mina syskon som saknades, men de hade jag träffat för inte alls så länge sedan. Vi satt i soffan och bara pratade. Och åt på en underbar kaka som mormor hade bakat. Jag kände mig så otroligt hemma här. Jag hade växt upp här, firat julaftnar och födelsedagar i det här rummet... Här hade jag känt allt man kunde känna... Det här var mitt hem.

 Det och scenen. Så skilda saker, men samma känsla. Känslan att vara hemma. Men man kunde inte göra båda samtidigt. Som jag önskar att jag kunde göra det... Men jag hade aldrig ångrat mitt beslut, den där dagen för så många år sedan. Musiken var det jag levde för. Utan den, vet jag inte vart jag skulle vara någonstans. 

 Efter ett tag ringde min mobil. 

 " Justin här." svarade jag, utan att kolla på ID:ett.

 " Det är Chaz." Han lät bekymrad. " Tjejerna... De bara grälar hela tiden."

 " Äsch det löser sig." 

 " Förhoppnings vis gör det det..."

__________________________________________________________________________________________________

Det är så mycket som pågår nu i verkliga livet... Vi förklarar nog senare. Men vi ursäktar för uppdateringen!

 Kommenter ni sötisar?

 //CEMT <3


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av CEMT Bieber - 14 juni 2013 23:13

Det är lite småkul hur vissa personer är redo att neka sig själva när de är utpekade.          Synd bara att personer som gör såhär sätter sig själva i en ännu dummare position, först läste hon vår usla novell, och sedan nekade hon att hon ...

Av CEMT Bieber - 2 juni 2013 19:00

Fanfictions.  Många av dem är så bra.  Men många är så dåliga. Det som är synd är just att så många läser de värre. Självklart är åsikter olika, men ibland är vissa noveller så fullkomligt fulla av bullshit att man kan inte låta bli att klia si...

Av CEMT Bieber - 2 juni 2013 16:03

Jessica hade väntat på den här dagen ända sedan hon vaknade upp ur sin så kallade koma. Och nu var den äntligen här! Hela morgonen hade gått åt till förberedelser; hon skulle sminkas, få håret lagat, naglarna lackade, klänningen på... Hon hade älskat...

Av CEMT Bieber - 30 maj 2013 19:00

Chaz     Jag åkte så snabbt jag kunde tills jag kom fram til hm, och där stod de fortfarande med armarna om varandra.  - Du har gjort nog, först min syster och sen det här, röt jag och dem ryckte till och Jasmine såg rädd på mig. - Hey Chaz...

Av CEMT Bieber - 28 maj 2013 19:32


  Chaz     Jessica hade sin vänner hemma hos oss, så jag höl mih utomhus på mig skateboard. Mörkret kom sent, så det var fortafrande ljust. Jag rullade ner för gatan utan att veta vad jag skule göra. Det pärlvita huset såg tomt ut, de hade ...

Not swedish?

Presentation


Hej vi är fyra tjejer som älskar Justin B! Här kommer vi skriva fanfics om honom. Hoppas ni gillar det och kommentarer betyder mycket.
Kram på er//CEMT!!!

Omröstning

Vem ska få Justin??? :D
 Alex!!!
 Jess!!!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

Prata med oss! :D

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards