omgbiebz

Direktlänk till inlägg 18 januari 2013

Kapitel 13 "Annoying"

Av CEMT Bieber - 18 januari 2013 15:53

Jag insåg att jag inte kunde vara arg på Justin. Den där kramen i strandstugan hade varit helt underbar, och Jess var faktiskt en barnunge. 

   Vi klev ut ur bilen, det var jättevarmt, den brinnande luften fick mig att nästan kvävas, så jag blev förstås lättad då vi gick in i huset och insåg att det var svalt där. De andra verkade märka samma sak och Justin log mog mig när han såg hur lättad jag var. 

   - Så jäkla varmt! log han mjukt.

Jag kände hjärtat hoppa till lite och log tillbaka, men slutade direkt då Jess blängde på mig bakom Justin när hon såg att vi log mot varann. Vad taskigt, fick man inte le mot varann längre?

   - Ska vi kolla på film? frågade Chaz.

   - Jag måste byta om först, sa Jess på ett gnälligt sätt.

   - Jag också! sa jag. Vi kan kanske gå på bio sedan, eller så kan vi gå och skejta! Det var väl jättelängesedan du skejtade Justin? frågade jag och tittade på honom med lite generad blick.

Hon log hastigt mot mig men kollade på Jess bak när hon gick upp för trappan, vilket fick mig att igen vilja springa iväg från dem alla och slippa dem och bara skejta. Då skulle jag känna mig fri. Fast jag mindes att det var varmt ute och Justins leende fick mig att glömma bort ilskan genast.

   - Det är inte riktigt min grej Alex, sa han med ett smile och jag kände hur jag blev arg igen.

Han verkade se min ilska och började försöka förklara sig. Jag var egentligen inte arg på honom, man kunde inte vara arg på honom.

   - Fast jag skulle gärna se dig skejta! sa han plötsligt med en mystisk intonation och blinkade flörtigt med ena ögat.

Wow. Jag kände hur hjärtat började slå snabbare och började hyperventilera, jag blev tvungen att sänka blicken för jag kände att jag blev röd i ansiktet, men så kom Jess ner igen i sin vanliga slampiga utstysrel och Justin började glo på henne igen.

Var jag verkligen inte intressantare än henne? Jga menar, killar brukade förstod glo på henne, men ändå. Vad såg de hos henne som jag inte hade?

Jag kände sorgen komma krypande men Chaz lyckades uppmuntra mig lite, medan Justin började prata med Jess drog han in mig i sitt rum och visade mig hela sin samling med skräckfilmer.

Vi båda visste hur töntig Jess var när det gällde skräckfilmer, så jag kunde inte låta bli att le inombords.




Det blev snart kväll och efter att ha sett på en massa tråkiga romantiska komedier och draman så kom Chaz in med filmen vi i hemlighet hade valt ut. "Nightmare on Elm Street". Jag kunde se hur Jess genast körp ihop i soffan till och med när Chaz bara höll filmen i handen och blev äcklad när jag såg hur hon klamrade sig fast i Justins arm, som om hon inte kunde tåla lite blod.

   - Freddy Kruger finns inte Jess, sa jag, oroa dig inte okej?

Hon nickade utan att ens se på mig och släppte fortfarande inte Justins arm.

   - Jag är här, Jess, inget kommer att hända! försäkrade han med sin mjuka röst.

Jag ville också krypa upp och luta mig mot honom sådär som Jess gjorde, men jag var inte feg och jag visste att det skulle vara bättre om jag lekte svårfångad först, så jag satte mig i andra änden av soffan och Chaz startade min favoritfilm och släckte ljuset...   

_________________


Hoppas ni gillar det !:D Förlåt för att ni fick vänta, visste inte riktigt vad jag skulle skriva ..

men nu är den här! Måste säga att Alex är en ganska svår karaktär att skriva om, hennes känslor byts hela tiden.. Men jag hopaps hon är okej :D<3

Kommentera gärna !


//CEM

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av CEMT Bieber - 14 juni 2013 23:13

Det är lite småkul hur vissa personer är redo att neka sig själva när de är utpekade.          Synd bara att personer som gör såhär sätter sig själva i en ännu dummare position, först läste hon vår usla novell, och sedan nekade hon att hon ...

Av CEMT Bieber - 2 juni 2013 19:00

Fanfictions.  Många av dem är så bra.  Men många är så dåliga. Det som är synd är just att så många läser de värre. Självklart är åsikter olika, men ibland är vissa noveller så fullkomligt fulla av bullshit att man kan inte låta bli att klia si...

Av CEMT Bieber - 2 juni 2013 16:03

Jessica hade väntat på den här dagen ända sedan hon vaknade upp ur sin så kallade koma. Och nu var den äntligen här! Hela morgonen hade gått åt till förberedelser; hon skulle sminkas, få håret lagat, naglarna lackade, klänningen på... Hon hade älskat...

Av CEMT Bieber - 30 maj 2013 19:00

Chaz     Jag åkte så snabbt jag kunde tills jag kom fram til hm, och där stod de fortfarande med armarna om varandra.  - Du har gjort nog, först min syster och sen det här, röt jag och dem ryckte till och Jasmine såg rädd på mig. - Hey Chaz...

Av CEMT Bieber - 28 maj 2013 19:32


  Chaz     Jessica hade sin vänner hemma hos oss, så jag höl mih utomhus på mig skateboard. Mörkret kom sent, så det var fortafrande ljust. Jag rullade ner för gatan utan att veta vad jag skule göra. Det pärlvita huset såg tomt ut, de hade ...

Not swedish?

Presentation


Hej vi är fyra tjejer som älskar Justin B! Här kommer vi skriva fanfics om honom. Hoppas ni gillar det och kommentarer betyder mycket.
Kram på er//CEMT!!!

Omröstning

Vem ska få Justin??? :D
 Alex!!!
 Jess!!!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

Prata med oss! :D

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards