omgbiebz

Direktlänk till inlägg 13 januari 2013

Kapitel 11 " Don't leave me!"

Av CEMT Bieber - 13 januari 2013 18:46


                                                                

" ALEX!" ropade Chaz såfort han märkte att vår vän var borta. Jag kollade uppochned längs med stranden, men kunde inte se hennes vackra gestalt någonstans. Paniken började långsamt komma krypande. Tänk om något hänt henne? 

 Jag reste mig upp och ignorerade den trötta blicken som Jessica gav mig. Jag vågade inte ropa som Chaz gjore- Tänk om några fans märkte mig? Det var rätt otroligt att ingen lagt märke till mig än... I och för sig, stranden var rätt tom, bara några killar och någon enstaka tjej. Förmodligen inga fans av mig. Men, jag ville ändå inte riskera att skrika. En massa människor var inte nödvändigt nu. 

 Efter ett tag beslutade jag mig för att springa till vänster. Det fanns några strandstugor där uppe. Jag minns en gång när vi var små... Vi hade lekt kurragömma här, och jag och Alex hade gömt oss i en av stugorna. Hon hade börjat fnissa när hon hörde hur Chaz ropade på oss, och gömt ansiktet i min tröja för att kväva skratten. Känslan att ha henne så nära, var fortfarande stark. 

 Jag ökade takten på stegen när stugorna kom närmare. Snabbt lokaliserade jag den som vi hade gömt oss i. Den var grå som granit, och såg mycket mindre fin ut än de andra stugorna. 

 Jag sprang snabbt upp till den vita dörren och slet upp den. Lukten av damm slog genast emot mig, och jag höll emot impulsen att nysa. 

 Jag tittade snabbt igenom stugan. Den var helt tom. Fan också.

 " Letar du efter mig?" hördes en ljuv röst bakom mig. Jag hoppade till och slog huvudet i dörrkarmen. Jag gnydde till och lade handen på bulan som redan bildats, innan jag vände mig om. 

 Där var Alex.

 " ALEX!" skrek jag glatt och drog in henne i min famn. Det kändes som om jag inte hade träffat henne på hundra år, även om hon bara varit borta i max fyrtio minuter. 

 Istället för att krama mig tillbaka muttlade hon något och slet sig ur min famn. Leendet jag haft på läpparna sloknade genast.

 " Vad är de?" frågade jag. Hon suckade och satte sig på marken. Jag satte mig bredvid henne.

 " Skit i mig bara. Ska inte du gå och hänga med Jessica?" sa hon surt. Jag skrattade lite kort. 

 " Jessica? Barnungen?" sa jag och log snett mot henne. Alex tittade genast upp, och såg en aning gladare ut.

 " Tja, det kan du förklara för mig!" sa hon. Jag kunde se att hon kämpade för att hålla sitt vackra leende borta. 

 " Ja, varför? Måste blivit lite galen av hettan bara! Jag vill ju hänga med min ALDRA BÄSTA KOMPIS!" sa jag, och skrek det sista. Samtidigt som jag sa det reste jag mig upp, och kastade snabbt henne över min axel. Hon skrek och började banka på min rygg och be henne att släppa ner henne. 

 " Släpp ne mig!" sa hon. Jag skrattade åt henne. Hon lät som ett litet dagisbarn. 

 " NEPP!" sa jag, och tog bara ett hårdare tag om henne.

 " JUSSTIIIIN!" sa hon klagande.

 " Om du säger att jag är den bästa sångaren denna värld har skådat!" sa jag. Jag hörde hur hon suckade, och jag fnissade lite.

 " Justin, du är den bästa sångare denna värld har skådat." sa hon och jag kunde nästan höra henne himla med ögonen. Med ens så satte jag ned henne. Hon flinade dock. Jag flinade tillbaka.

 " Men erkänn att du har saknat mig?" sa jag. Hennes förtjusande leende växte lite.

 " Såklart jag har." sa hon. Jag drog in henne i min famn igen. Den här gången kramade hon tillbaka. Jag kunde känna hennes behagliga former mot mig. 

 Hon var bara så... Oemotståndlig. Det var något med henne, som gjorde så att jag aldrig någonsin ville lämna henne igen... 

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Sådär! Vad tycks? Jag blev rätt nöjd faktiskt, om man får säga så, haha!

Kommenterar ni? : )

//CEMT

 
 
Biebz

Biebz

13 januari 2013 22:36

Super!
Tips är att skrivaems perspektiv det är i så fattar man ;)

Förresten gurls för er som läser min novell så var det så att min blogg blev hackad och någon raderade den men ja den är upp nu och kapitel 3 kommer imorgon. Hoppas ni fortfarande läser den!

http://Biebz.bloggplatsen.se

CEMT Bieber

14 januari 2013 16:49

Tack så mycket!!! :'D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av CEMT Bieber - 14 juni 2013 23:13

Det är lite småkul hur vissa personer är redo att neka sig själva när de är utpekade.          Synd bara att personer som gör såhär sätter sig själva i en ännu dummare position, först läste hon vår usla novell, och sedan nekade hon att hon ...

Av CEMT Bieber - 2 juni 2013 19:00

Fanfictions.  Många av dem är så bra.  Men många är så dåliga. Det som är synd är just att så många läser de värre. Självklart är åsikter olika, men ibland är vissa noveller så fullkomligt fulla av bullshit att man kan inte låta bli att klia si...

Av CEMT Bieber - 2 juni 2013 16:03

Jessica hade väntat på den här dagen ända sedan hon vaknade upp ur sin så kallade koma. Och nu var den äntligen här! Hela morgonen hade gått åt till förberedelser; hon skulle sminkas, få håret lagat, naglarna lackade, klänningen på... Hon hade älskat...

Av CEMT Bieber - 30 maj 2013 19:00

Chaz     Jag åkte så snabbt jag kunde tills jag kom fram til hm, och där stod de fortfarande med armarna om varandra.  - Du har gjort nog, först min syster och sen det här, röt jag och dem ryckte till och Jasmine såg rädd på mig. - Hey Chaz...

Av CEMT Bieber - 28 maj 2013 19:32


  Chaz     Jessica hade sin vänner hemma hos oss, så jag höl mih utomhus på mig skateboard. Mörkret kom sent, så det var fortafrande ljust. Jag rullade ner för gatan utan att veta vad jag skule göra. Det pärlvita huset såg tomt ut, de hade ...

Not swedish?

Presentation


Hej vi är fyra tjejer som älskar Justin B! Här kommer vi skriva fanfics om honom. Hoppas ni gillar det och kommentarer betyder mycket.
Kram på er//CEMT!!!

Omröstning

Vem ska få Justin??? :D
 Alex!!!
 Jess!!!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

Prata med oss! :D

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards