omgbiebz

Direktlänk till inlägg 7 januari 2013

Kapitel 4 " They got hot."

Av CEMT Bieber - 7 januari 2013 13:15




 

Chaz log ett stort pärlvitt leende mot mig och körde in sin gamla (Illaluktande) bil på den grusbelagda uppfarten. Jag kastade en sned blick på hans halvstora, gula hus. Huset jag spenderat halva min barndom i.

Nervöst knäppte jag upp det svarta säkerhetsbältet och öppnade dörren med en liten puff. Den kvävda sommar luften slog emot mitt ansikte när jag steg ur. 

 " Jessica är där inne, och Alex är på väg." sa Chaz och tittade på något på sin mobil. Alex hade väl förmodligen smsat elr nått. Jag andades in den välbekanta luften ett par gånger innan jag långsamt började stega mot den vita dörren. Samma dörr som det alltid hade varit. Chaz låste upp den med ett litet klick och vi steg in. 

 Huset såg precis ut som jag mindes det. Hallen, gammaldags och mysig, med en röd matta som ledde in en i resten av huset. Till höger fanns en vit (Fast trämönstret syntes igenom)trappa som ledde upp till övervåningen, (där Jessicas och Chaz sovrm fanns, plus ett spelrum och en toalett) och till vänster köket, och raktfram tv rummet, toaletten och deras föräldrars kontor. Allting var stilrent och välstädat, men ändå gammaldags och stökigt... Det var svårt att förklara. Det var i alla fall det mysigaste huset jag visste. 

 " JESSICA!" ropade Chaz högt och jag hoppade med ett skrik ungefär 70 cm upp i luften.

 " Du kan åtminstone varna mig mannen." sa jag och sparkade av mig mina lila supras. Chaz log ett snett, busigt leende mot mig. Jag fnös.

 " Det skulle ta bort det roliga." sa han och slog till mig på axeln. 

 Innan jag han svara med något smart hördes det dunkande steg ned för trappen. En vacker flicka med vackert, långt brunt hår, och underbara och strålande brungröna ögon, klädd i en syngg räd topp och ett par moderna jeansshorts kom nedfarande. Wow, vem var hon?! Vem hon än var, så var hon alldeles för läcker för sitt eget bästa... Killar stod nog på kö för att få ens prata med henne. Och jag skulle förmodligen joina den kön. Hoppas att hon inte var Chaz flickvän bara...

 " Jutti, du minns Jessica va?" sa Chaz  och gjorde en gest mot den overkligt vackra flickan som stod framför mig. Hon log lite nervöst och vinkade. Jag kunde ana en lätt rodnad på hennes kinder.

 " Ja jag minns henne." sa jag. Ja, jag mindes henne, men jag mindes henne som en ful, glasögonprydd nörd, som hela tiden ville leka med oss. Och såklart lät vi henne aldrig vara med. Hon var ju Chaz lillsyrra! Men den här hade jag nog inga som helst problem med att släppa in i kompisgruppen... Eller mer än så... Lägg av Justin, hon är din bästis syrra!

 " Hejsan!" sa jag och bredde ut armarna för att ge henne en kram. Förvånat gick hon in i mina armar. Jag kramade henne hårt och begravde ansiktet i hennes silkeslena hår. Hon luktade så gott... Som blommor, choklad och honung, som nybakade kakor, hav, och skog... Jag släppte henne motvilligt och hon log ett lätt bländande leende mot mig. Rodnaden var nu tydlig på hennes bleka kinder. Det var bedårande. Chaz höjde på ögonbrynen åt mig. Jag log bara busigt mot honom.

 " Eh... så Alex kommer sen va?" sa Jessica nervöst. Chaz nickade. Just då plingade det på dörren. Eftersom jag stod närmast öppnade jag den. Där ute stod Alex. Och... wow.

Hon var inte så dum hon heller.

 " Tjena Justiiin!" sa hon och vi gjorde vår handshake. Jag skulle nog mycket hellre velat krama henne, men hon verkade ha kvar den där tomboy attityden.

 " Skämtar bara, krama mig din idiot!" sa hon och klev rakt in i min famn. Jag kramade henne och log stort. Jag hade saknat henne såå mycket... Jag hade faktiskt varit lite småkär i henne när vi var mindre, men det hade väl gått bort nu. Hon luktae nästan lika gott som Jessica. Men bara nästan.

 Vi avslutade kramen och hon tog ett steg bort från mig. Hennes blick synade mig upp och ned innan hon log stort mot mig.

 " Någon har vuxit till sig ser jag." sa hon och sträckte ut sin vackra lilla hand för att ruffsa till mitt bruna hår. 

 " Ey, inte håret!" sa jag och rättade till frisyren igen. Hon log bara ett perfekt, strålande leende mot mig. Jag älskade hennes leende. Det fick hennes bedårande ögon att lysa upp.

 Leendet sände fjärilar i magen på mig. 

Men jag var ju inte kär i henne längre... Elr hur? 

________________________________________________________________ _______________ __________________


Kommenterar ni sötnosar? :D

//CEMT <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av CEMT Bieber - 14 juni 2013 23:13

Det är lite småkul hur vissa personer är redo att neka sig själva när de är utpekade.          Synd bara att personer som gör såhär sätter sig själva i en ännu dummare position, först läste hon vår usla novell, och sedan nekade hon att hon ...

Av CEMT Bieber - 2 juni 2013 19:00

Fanfictions.  Många av dem är så bra.  Men många är så dåliga. Det som är synd är just att så många läser de värre. Självklart är åsikter olika, men ibland är vissa noveller så fullkomligt fulla av bullshit att man kan inte låta bli att klia si...

Av CEMT Bieber - 2 juni 2013 16:03

Jessica hade väntat på den här dagen ända sedan hon vaknade upp ur sin så kallade koma. Och nu var den äntligen här! Hela morgonen hade gått åt till förberedelser; hon skulle sminkas, få håret lagat, naglarna lackade, klänningen på... Hon hade älskat...

Av CEMT Bieber - 30 maj 2013 19:00

Chaz     Jag åkte så snabbt jag kunde tills jag kom fram til hm, och där stod de fortfarande med armarna om varandra.  - Du har gjort nog, först min syster och sen det här, röt jag och dem ryckte till och Jasmine såg rädd på mig. - Hey Chaz...

Av CEMT Bieber - 28 maj 2013 19:32


  Chaz     Jessica hade sin vänner hemma hos oss, så jag höl mih utomhus på mig skateboard. Mörkret kom sent, så det var fortafrande ljust. Jag rullade ner för gatan utan att veta vad jag skule göra. Det pärlvita huset såg tomt ut, de hade ...

Not swedish?

Presentation


Hej vi är fyra tjejer som älskar Justin B! Här kommer vi skriva fanfics om honom. Hoppas ni gillar det och kommentarer betyder mycket.
Kram på er//CEMT!!!

Omröstning

Vem ska få Justin??? :D
 Alex!!!
 Jess!!!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

Prata med oss! :D

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards