omgbiebz

Direktlänk till inlägg 6 januari 2013

Kapitel 3 "Old friends"

Av CEMT Bieber - 6 januari 2013 13:45

 


Okej...flygplatsen! 

 Det var verkligen varmt i bilen och en hemsk stank slog mot mitt ansikte när jag öppnade bildörren till min gula Porsche..det luktade varm bil... Den var rätt gammal och Jessica spydde i den en gång så passagerarsätet hade en svag fläck på sig. Hon blev åksjuk...och sätet blev förstört. Great job sister!

 Jag klev in och satte mig i den kokheta bilen. Det var verkligen en varm dag. Solen sken verkligen klart på den klarblåa himmelen.

 Det skulle bli kul att få träffa Justin igen. Jag hade inte varken pratat eller sett honom på sååå länge och jag undrade hur mycket han hade förändrats. Jag visste ju vad han hade haft för sig i alla fall. Jag brukade kika i syrrans tidningar ibland. Självklart var jag ju nyfiken på vad han hade för sig. Vi var ju barndomsvänner för fan.

 Jag startade motorn och öppnade fönstret för att släppa in lite luft och körde sedan ut på den gråa asfaltsvägen som verkade ånga av den heta solen.

 Plötsligt fick jag lov att tvärbromsa när en unge plötsligt dök upp på vägen med en gräsgrön liten traktor i famnen. En kvinna skrek till och sprang genast ut på vägen och tog upp sitt barn. "Men herregud kvinna, håll koll på ditt barn!" tänkte jag med hjärtat dunkande i bröstet som en trumma. Bom bom bom bom bom....

 Hon log tacksamt mot mig och verkade lika uppjagad som jag var. Hon trippade av vägen och släppte ner sin son på gräsmattan på deras lilla tomt, utanför ett stort pärlvitt hus. 

 Jag satt kvar ett litet tag och hämtade andan men körde sedan bort från det pärlvita huset. Justin var säkert redan framme nu. Stackars han fick lov att vänta på mig...

 Jag satte igång radion och det första som kom på var Justin själv som sjöng.

You smile I smile.

 Wow killen kunde sjunga. Önskade att jag kunde sjunga som han. Det verkade vara ett bra liv han hade...hade ett gäng tjejer efter sig som beundrade honom. Verkade som rena drömlivet enligt mig.


 Jag svängde in på flyplatsens parkering och klev ut ur bilen. Jag var noga med att kolla om den var låst och började sedan leta efter Justin. Han skulle bo hos oss under sommarlovet...tyckte visst att det var dags att träffas igen. 

 Plötsligt fick jag syn på honom stående bredvid en snygg mörklila resväska och en svart ryggsäck slängd över axeln. Han verkade leta efter mig och jag vinkade för att dra till mig hans uppmärksamhet medan jag joggade mot honom. 

 - Tjenare Jutti! sa jag glatt och han fick syn på mig.

  - Tjenare Zuzu! svarade han och vi gjorde en highfive. Vi brukade kalla varandra det när vi var små. Vi tyckte det var coolt med smeknamn...varför sluta nu?

 - Hur har du haft det? frågade jag och tog tag i hans mörklila resväska.

 - Great, really great, sa han med ett leende så att hans pärlvita tänder syntes.

- And you? frågade han och jag ryckte på axlarna.

 - Jag har haft det bra, svarade jag och vi började gå mot den solgula bilen som väntade på oss i skuggan. Jag var noga med att inte lämna den i heta solen den här gången. 

 Jag öppnade skuffen och lade Justins väska där innan jag satte mig framför ratten. Justin satt i passagerarsätet, helt ovetande om vad som hade hänt där för ungefär ett år sedan. Jag kunde inte låta bli att flina svagt åt honom.

 Jag startade bilen och körde ut på vägen.

- Hur mår Alex och Jessica? frågade Justin nyfiket.

 - De mår bra. Jag tror att de ser fram emot att få träffa dig igen. Jag har inte pratat med Alex, men Jessica verkade glad i alla fall, svarade jag och lyssnade på radiogubben som presenterade nästa låt. Ännu en Justin låt och jag log åt ironin. Det skulle bli kul att hänga som förr i tiden...fast vi kanske borde låta Jessica vara med den här gången...

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


 Hoppas att ni gillade det!!! :)


Kram på er!!!

 //CEMT



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av CEMT Bieber - 14 juni 2013 23:13

Det är lite småkul hur vissa personer är redo att neka sig själva när de är utpekade.          Synd bara att personer som gör såhär sätter sig själva i en ännu dummare position, först läste hon vår usla novell, och sedan nekade hon att hon ...

Av CEMT Bieber - 2 juni 2013 19:00

Fanfictions.  Många av dem är så bra.  Men många är så dåliga. Det som är synd är just att så många läser de värre. Självklart är åsikter olika, men ibland är vissa noveller så fullkomligt fulla av bullshit att man kan inte låta bli att klia si...

Av CEMT Bieber - 2 juni 2013 16:03

Jessica hade väntat på den här dagen ända sedan hon vaknade upp ur sin så kallade koma. Och nu var den äntligen här! Hela morgonen hade gått åt till förberedelser; hon skulle sminkas, få håret lagat, naglarna lackade, klänningen på... Hon hade älskat...

Av CEMT Bieber - 30 maj 2013 19:00

Chaz     Jag åkte så snabbt jag kunde tills jag kom fram til hm, och där stod de fortfarande med armarna om varandra.  - Du har gjort nog, först min syster och sen det här, röt jag och dem ryckte till och Jasmine såg rädd på mig. - Hey Chaz...

Av CEMT Bieber - 28 maj 2013 19:32


  Chaz     Jessica hade sin vänner hemma hos oss, så jag höl mih utomhus på mig skateboard. Mörkret kom sent, så det var fortafrande ljust. Jag rullade ner för gatan utan att veta vad jag skule göra. Det pärlvita huset såg tomt ut, de hade ...

Not swedish?

Presentation


Hej vi är fyra tjejer som älskar Justin B! Här kommer vi skriva fanfics om honom. Hoppas ni gillar det och kommentarer betyder mycket.
Kram på er//CEMT!!!

Omröstning

Vem ska få Justin??? :D
 Alex!!!
 Jess!!!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

Prata med oss! :D

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards