omgbiebz

Direktlänk till inlägg 5 januari 2013

Kapitel 1 "Different"

Av CEMT Bieber - 5 januari 2013 21:00

 

Solens gula strålar sken in genom fönstren, det var dels ljuset och dels värmen som hade väckt mig. Ännu en dag som tonåring. Det var tur att det var sommarlov i alla fall, vad jag hade längtat till denna dag! Jag hade äntligen klarat ut high school, betygen var förstås inte de bästa, men vad fan kunde jag göra åt saken? Det var inte mitt fel att lärarna inte tålde mig och eleverna var idioter. 

Jag rullade kraftlöst ut ur sängen och landade på golvet med en låg duns. Smärta var alltid den bästa och mest effektiva väckarklockan. 

Långsamt ställde jag mig upp och traskade in i badrummet med släpiga steg, gäspade stort medans. Så stort att jag råkade blunda för en bråkdelssekund och inte märkte hur jag gick in i dörren.

   - Aj, muttrade jag bittert och gned mig i pannan.

Det fanns förstås ingen annan i min lägenhet som kunde blåsa på blåmärket (inte för att jag skulle be någon göra det i alla fall men men), jag var ensam som jag hade varit i några månader nu.

Jag ville inte tänka på mamma och pappa utan öppnade badrumsdörren och ställde mig framför spegeln, skruvade på ljummet vatten och sköljde ansiktet. Min hy kändes slät mot fingrarna och jag ställde mig rät för att se om något hade förändrats sedan igår. Nej, ansiktet var som det alltid varit. Hyn var vit, utom på kinderna där den tog en rosigare färg. Mina ögon såg trötta ut, trots den ljusa gröngråa värgen. Mitt kastanjfärgade hår var slarvigt, men det tänkte jag snart ändra på med hjälp av hårvårdsprodukter speciellt anpassade efter mitt känsliga hår. 

Jag skulle aldrig våga färga mitt hår, kan inte fatta varför folk inte var nöjda med vad de hade.

Jag borstade tänderna och trippade in till det ljusa urgulliga köket som fanns i min lägenhet. Mamma och pappa hade lämnat mig en hel del pengar, så jag svälte inte direkt. Faktum var att jag hade råd med det mesta, en liten lägenhet och en bil! Jag hade inte rört mina collegepengar än, men det skulle jag komma till. Jag ville inte bli något som krävde något college. Jag ville bli rockstjärna. Låter kanske knäppt men, nu när mamma och pappa inte var här att stoppa mig (usch, hur kunde jag ens tänka så?!) så tänkte jag bli vad jag själv ville bli och inte någon mäklare. 

   Jag satte på tevatten och bestämde mig redan då att jag skulle ut och skejta senare. Så jag valde snabbt kläder ur min walk-in-closet och valde ut några kläder som jag kände för att ha. Jag tyckte aldrig om kläder, inte för att jag ville springa runt naken, men jag var faktiskt inte som de där andra brudarna som bara ääälskar kläder. 

 

Medan jag drack te och åt en macka (ja, jag dricker te på morgonen. Konsigt kanske, men det är uppiggande!) så fick jag plötsligt ett sms. Det var Chaz, min bästa vän. Och ja, han var en kille. Tjejer kan vara vänner med killar, och han var faktiskt som en bror till mig. 


Justin is coming back today! We're going to hang out, wanna come? 

 


Justin vem? Usch, inte han! Jag menar, fine. Han var faktiskt inte så dum, rätt het också, men komigen! Hans fangirls förstörde hans liv för honom, stackarn hade ju inget privatliv. Jag tyckte bara synd om honom. 

Ja, jag kände Justin. Vi brukade hänga när vi var små, inte för att det spelade någon roll. Han hade förändrats, och det hade jag med. Jag hade faktiskt haft en crush på honom förr, men inte längre. Och det spelade ingen roll heller, för han kunde få typ vilken tjej som helst i hela världen. Varför skulle han välja en tomboy som jag? 



//CEMT<3


 
 
MBD

MBD

5 januari 2013 21:33

Mitt tips är väl att ha kul när du skriver! :)
Tyvärr gör jag inte länkbyten... (bara ibland, men inte just nu) Sen har jag även en ganska stor blogg så jag vill också kunna tjäna på det när jag gör ett länkbyte och eftersom din blogg är nystartad så tyvärr måste jag hoppa över det... :/ Men kul att du gillar novellen, vänta bara på fortsättningen!! hoppas verkligen det blir som jag vill för då blir det braaa!! :D

http://mybieberdrug.blogg.se

CEMT Bieber

5 januari 2013 21:39

Tack ändå för att du tog dig tid att kolla bloggen och skicka en kommentar!!! :D
Och tack för tipset!!! :)
Och lycka till med din egna novell!!! :D Det blir absolut bra!!!!
Puss puss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av CEMT Bieber - 14 juni 2013 23:13

Det är lite småkul hur vissa personer är redo att neka sig själva när de är utpekade.          Synd bara att personer som gör såhär sätter sig själva i en ännu dummare position, först läste hon vår usla novell, och sedan nekade hon att hon ...

Av CEMT Bieber - 2 juni 2013 19:00

Fanfictions.  Många av dem är så bra.  Men många är så dåliga. Det som är synd är just att så många läser de värre. Självklart är åsikter olika, men ibland är vissa noveller så fullkomligt fulla av bullshit att man kan inte låta bli att klia si...

Av CEMT Bieber - 2 juni 2013 16:03

Jessica hade väntat på den här dagen ända sedan hon vaknade upp ur sin så kallade koma. Och nu var den äntligen här! Hela morgonen hade gått åt till förberedelser; hon skulle sminkas, få håret lagat, naglarna lackade, klänningen på... Hon hade älskat...

Av CEMT Bieber - 30 maj 2013 19:00

Chaz     Jag åkte så snabbt jag kunde tills jag kom fram til hm, och där stod de fortfarande med armarna om varandra.  - Du har gjort nog, först min syster och sen det här, röt jag och dem ryckte till och Jasmine såg rädd på mig. - Hey Chaz...

Av CEMT Bieber - 28 maj 2013 19:32


  Chaz     Jessica hade sin vänner hemma hos oss, så jag höl mih utomhus på mig skateboard. Mörkret kom sent, så det var fortafrande ljust. Jag rullade ner för gatan utan att veta vad jag skule göra. Det pärlvita huset såg tomt ut, de hade ...

Not swedish?

Presentation


Hej vi är fyra tjejer som älskar Justin B! Här kommer vi skriva fanfics om honom. Hoppas ni gillar det och kommentarer betyder mycket.
Kram på er//CEMT!!!

Omröstning

Vem ska få Justin??? :D
 Alex!!!
 Jess!!!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

Prata med oss! :D

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards