omgbiebz

Direktlänk till inlägg 21 mars 2013

"To the Cinema"- Kapitel 26

Av CEMT Bieber - 21 mars 2013 18:15

Chaz

 

 


Jag stod framför spegeln och försökte fixa mitt hår. Det var lördag, dags för min date med Jasmine. Jess kom springade ner för trappan och och hon stannade och rufsade om mitt hår med ett skratt. 

- Så, nu rä du skitsnygg, sa hon och jag suckade. Men så såg jag is pegeln och såg att det faktiskt var rätt snyggt, det såg ut som att jag nyss hade varit ute och åkt skateboard. 

- Tack syrran, sa jag med ett leende och hon flinade tillbaka.

- Du har inte varit ute på en date på evigheter, vi måste ju se till att det går bra nu för en gångs skull, skrattade hon och jag blängde på henne. Det var över ett år sedan, men de retade mig fortfarande. Jag hade fixat en date med en skitsnygg tjej som jag hade varit kär i flera månader. Jag hade tagit med henne till en resturang och spillt mitt glas med cola på hennes klänning. Jag hade inte sett henne sen dess.

Jag drog handen genom håret en sista gång och tog mina bilnyklar och sprang ut till min bil på uppfarten. Jag tröck på knappen på nyckeln och lysena på bilen blinkade till. Jag öppnade dörren och hoppade in bakom raten.

Radion hoppade igång och "We Are Never Getting Back Together" började spela. 

Jag körde förbi flerta hus, vinkade till familjen som hade släppt ut sin son på vägen, som jag nästan hade kört på, och körde genom centrum, ända tills jag kom fram till ett stort blått hus uppe på en kulle. Wow, den här familjen måste vara rik. En stor tjusig bil stod på uppfarten, och huset var verkligen enormt. Gården också. EN stor fontän stod vid verandan med en grusväg runt sig. Stenarna var pärlvita och glänste i den heta solen. 

Jag klev ut ur bilen och gick upp för de vita trappstegen fram till den stora pärlvita dörren. Jag knackade först, me  de hördes knappt så jag ringde på ringklockan istälet. En moledi plingade inanför dörren. Dörren öppnas och en lång man i kostym stirrade ner på mig. Jag kände mig plötsligt som en uteliggare med min enkla t-shirt och trasiga jeans.

- Ähm...jag...är Jasmine här? stammar jag och mannen rynkade på näsan.

- Så du är de där Chas? frågade han missnöjt och jag harklade mig.

- Det är Chaz, med ett Z...

- Hm, sa han bara och jag såg ner på mina fötter. 

- Far, det är ingen fara, gå iväg, sa Jasmine och jag såg upp igen. Hon var verkligen snygg. Hon bar en söt vit sommarklänning som slutade lite ovanför knäna, och hennes hår var lockigt och glänste i solen. Hon påminde mig om de pärlita stenanarna runt fontänen. Mannen gick och Jasmine kom ut till mig.

- Förlåt, min familj är rätt, strikta, suckade hon och jag log. Sen blev det tyst. Jag visste inte vad jag skulle säga. Jga stod bara och log som ett fån. Hon var så vacker.

- Ska vi gå? frågade hon och jag kunde prata igen.

- Ja, förlåt...jag...kom, stammade jag och vi gick bort till bilen. Hon tyckte säkert att jag var en stor tönt. Men hon satte sig i passagerarsätet och jag satte mig bakom ratten.

- Vad blir det för film? frågade hon och jag backade ut på vägen och började köra mot centrum.

- The Hangover, svarade jag och hon log och kollade ut genom fönstret. Biohuset dök upp och jag parkerade på parkeringen. Vi gick ut ur bilen och jag låste bilen innan vi gick in i den stora svarta byggnaden. Vi satte oss i en av sofforna för att vänta på att vi ska få gå in. Det här var ett bra tillfälle att prata, vi kommer inte kunna göra det när vi ser på filmen. 

- Du, din familj verkar vara väldigt rik, du är assnygg och skulle kunna få vilken kille du vill, varför sa du ja till mig? frågade jag. Jag hade tänkt på det ett tag nu.

- För att du är snygg, och du är inte alls som de tråkiga töntarna som mina föräldrar försöker para ihop mig med, sa hon med ett leende och lutade sig lite mot mig. Jag fick plötasligt lite svårt att andas. Men jag höll mig cool. Jag ville inte faila igen. 

- Försöker de para ihop dig med töntar? frågade jag och hon nickade.

- Rika skitstövlar som lockar en med dyra presenter, men pratar om inget annat än skolan och ekonomin, och mina föräldrar gillar dem, och det gillar jag inte, saa hon och virade sitt hår runt fingret. Jag såg att de började släpa in folk, så vi reste oss och gick fram till biosnubben. Vi gav honom våra biljetter och vi fick gå upp för trappan.

Än så länge gick allt bra.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Det blev rätt kort, men jag vil att det ska sluta där!!! :)

Jag hoppas att ni tyker om novellen, och förlåt för att vi inte skriver så ofta, men alla har fullt upp i skolan!!! Jag hatar verkligen prov. >:(

Men, kommentera är ni gulliga!!!! <3

kram på er!!!

//CEMT <3 <3



 
 
Amanda stort fAn av eran novell

Amanda stort fAn av eran novell

21 mars 2013 22:23

Mer, ni alla skriver så bra!! Förstår om ni har mkt läxa och jag kommer gå in på er blogg varje dag även om det skulle ta 3 år innan nästa inlägg :) fortsätt som ni gör helt enkelt

http://pandamanda99.bloggplatsen.se

CEMT Bieber

23 mars 2013 00:33

Tack så mycket!!!! :D
Bra, för uppdateringen kommer nog vara rätt dålig nu :(, i alla fall tills proven är över.
//Tilda

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av CEMT Bieber - 14 juni 2013 23:13

Det är lite småkul hur vissa personer är redo att neka sig själva när de är utpekade.          Synd bara att personer som gör såhär sätter sig själva i en ännu dummare position, först läste hon vår usla novell, och sedan nekade hon att hon ...

Av CEMT Bieber - 2 juni 2013 19:00

Fanfictions.  Många av dem är så bra.  Men många är så dåliga. Det som är synd är just att så många läser de värre. Självklart är åsikter olika, men ibland är vissa noveller så fullkomligt fulla av bullshit att man kan inte låta bli att klia si...

Av CEMT Bieber - 2 juni 2013 16:03

Jessica hade väntat på den här dagen ända sedan hon vaknade upp ur sin så kallade koma. Och nu var den äntligen här! Hela morgonen hade gått åt till förberedelser; hon skulle sminkas, få håret lagat, naglarna lackade, klänningen på... Hon hade älskat...

Av CEMT Bieber - 30 maj 2013 19:00

Chaz     Jag åkte så snabbt jag kunde tills jag kom fram til hm, och där stod de fortfarande med armarna om varandra.  - Du har gjort nog, först min syster och sen det här, röt jag och dem ryckte till och Jasmine såg rädd på mig. - Hey Chaz...

Av CEMT Bieber - 28 maj 2013 19:32


  Chaz     Jessica hade sin vänner hemma hos oss, så jag höl mih utomhus på mig skateboard. Mörkret kom sent, så det var fortafrande ljust. Jag rullade ner för gatan utan att veta vad jag skule göra. Det pärlvita huset såg tomt ut, de hade ...

Not swedish?

Presentation


Hej vi är fyra tjejer som älskar Justin B! Här kommer vi skriva fanfics om honom. Hoppas ni gillar det och kommentarer betyder mycket.
Kram på er//CEMT!!!

Omröstning

Vem ska få Justin??? :D
 Alex!!!
 Jess!!!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

Prata med oss! :D

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards