omgbiebz

Direktlänk till inlägg 4 mars 2013

Kapitel 23 "It's a date."

Av CEMT Bieber - 4 mars 2013 19:00

Justin

 


Andas. Aaaandas. Sådär ja, lungt och stilla. Inget kommer att döda dig, ta det lungt. 

 Jag stod utanför Chaz dörr och förberedde mig för att knacka. Det var inte Chaz som jag var nervös för att träffa, det var Jessica. Jag skulle bjuda ut henne. Efter allt velande mellan henne och Alex orkade jag inte tänka längre. Jessica var den jag ville ha, så var det bara.

 Jessica med hennes ljuvliga skratt, bedårande ögon, fantastiska kropp... Det sista var ett ordentligt plus, men även utan den skulle jag gilla henne. Kanske till och med älska. 

 Jag slöt ögonen och framanade hennes ansikte från minnet. Varenda liten fräkne, varenda liten skrattrynka. Det var värt det. Om Chaz vill döda mig först så är det lungt.

 Jessica, hon är värt allt. 

 Jag tog ett till andetag och bultade på dörren. Jag hörde hur någon flög ned för trappan. Alldeles för lätta steg för att tillhöra Chaz. Jag hade rätt.

 Det var Jessica som öppnade.

 Hennes hår var en aning fuktigt (Förmodligen efter en dusch) och hon var iklädd ett par jobbing byxor och ett linne.

 " Hej..." började jag. Lagom pinsamt Justin, snyggt jobbat.

 " Hej!" nkvittrade hon och log stort, visade upp sina perfekta tänder. Eller tja, de var perfekta för mig i alla fall.

 " Jag undrar om... Öh..."

 " Vad?" frågade hon, det glada leendet byttes till ett förväntansfullt.

 " Jagundraromduvillgåutmedmig." sa jag snabbt och otydligt.

 " Vänta va?" Fan också. Jag harklade mig.

 " Jessica, vill du gå ut med mig?"

 " Som vänner?"

 " Nej som..." Snälla säg att hon inte bara vill vara vänner. " Som en dejt." Leendet blev glatt igen.

 " Såklart jag vill!" sa hon och nästan skuttade. Det kändes som en sten lämnade mitt bröst. 

 " Jag hämtar dig vid sju, ha på dig något som kan passa för en halvfin snabbmat resturang." sa jag och hon skrattade.

 " Låter underbart!" sa hon. Sedan blev det tyst.

 " Öhh... ses." sa jag och vände på klacken.

 " Justin vänta!" sa hon och grabbade tag i min hand. Hon ställde sig på tå och placerade en snabb puss på min kind. Jag kände att jag rodnade. Jag log ett litet leende mot henne och hon log tillbaka. Hon rodnade ungefär lika mycket som jag skulle jag tro.

 " Ses!"


 Jag sprang omkring i hela huset och letade efter kläder. Jag hade flyttat in hos mormor och morfar, jag hade saknat dom så mycket, så jag bestämde mig för att bo dör.  Det slutade med ett par mörka jeans, en lila t:shirt och ett par klassiska vita supras. Kunde aldrig gå fel med supras. Speciellt inte vita. 

 När jag stog och fixade håret framför spegeln ringde min mobil. 

 " Justiiin hääär." sa jag utraget samtidigt som jag fortsatte att fippla med min frisyr. 

 " Sen när dejtar du min syrra?"

 " Öhhh..."

 " Jag skämtar bara Juju!" sa Chaz i andra änden med ett skratt. Jag suckade lättat.

 " Så du har inget problem med det va?"

 " Nejdå. Men ta det lungt med henne för licksom... Öhh. Ja. Jag låter henne berätta det, hej."

 " Nej men vänta..." Ett utraget pip berättade för mig att samtalet var avslutat. Jag fixade till de sista hårlockarna innan jag var klar.

 " Okej. Då kör vi." 


 Jag körde upp på deras uppfart och tutade. Jessica kom genast utsrpingande, iförd en blommig kort klänning, sandaler, med håret lockat. Hon var lika strålande vacker som någonsin.

 " Hej!" sa hon glatt. Jag hälsade tillbaka innan jag rattade ut från utfarten.

 " Vart ska vi?" frågade hon efter ett tag.

 " Tja, kina resturang kanske?" Hon nickade.

 " Perfekt."

Det var en kina resturang inne i stan som hade en rätt bra middagsbuffe vad jag minns, så det skulle bli perfekt.


 När vi väl var där betalade jag för oss och vi tog för oss av maten. jag visste knappt vad hälften av sakerna var, bara att de var friterade. Räckte för mig. Jessica verkade dock ännu mer vilsen än jag.

 Efter ett par minuter var vi färdiga med att plocka mat och gick och satte oss i ett hörn.

 Vi åt, skrattade, pratade. Jag kan bara minnas att det var den bästa dejten jag någonsin ahde varit på. Efter att ha avlsutat portion nummer tre stelnade Jessica till, Hennes blick fastnade på något bakom mig.

 " Vi sticker okej." sa hon och reste sig upp. Jag kastade en blick över axeln och fick syn på en... Skrämmande kille. Utan att ifrågasätta Jessica började vi gå därifrån.

 " Har du inte saknat mig?!" hördes ett rop bakom oss. Jessica ökade på stegen, och så gjorde jag. Jag ville inget hellre än att fråga henne vem killen var, men hon verkade inget hellre än att ta sig till bilen så... 

 När vi väl körde därifrån frågade jag henne.

 " Vem var det där?"

 " Min... Min expojkvän."

______________________________________________________________________________________________

TACK för era kommentarer, ni är för söta, och jag älskar er allihop! En hyfsad lång del som kanske kan göra upp för att vi inte alltid har den bästa av uppdateringar, men vi har alla varit tvugna att plugga... Jag hjälpte Tilda med matten, haha :) 

Kommentera gärna, det betyder mycket som ni vet!

Ha det underbart!

//CEMT <3

 
 
Ingen bild

someone

16 maj 2013 15:08

"Lagom pinsamt, Justin, snyggt jobbat" Skrattar ihjäl mig, det var så sjukt kul.
Förresten, Jessicas x-pojkvän verkar sjukt läskig...

CEMT Bieber

19 maj 2013 15:29

Visst är han? /Cecilia

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av CEMT Bieber - 14 juni 2013 23:13

Det är lite småkul hur vissa personer är redo att neka sig själva när de är utpekade.          Synd bara att personer som gör såhär sätter sig själva i en ännu dummare position, först läste hon vår usla novell, och sedan nekade hon att hon ...

Av CEMT Bieber - 2 juni 2013 19:00

Fanfictions.  Många av dem är så bra.  Men många är så dåliga. Det som är synd är just att så många läser de värre. Självklart är åsikter olika, men ibland är vissa noveller så fullkomligt fulla av bullshit att man kan inte låta bli att klia si...

Av CEMT Bieber - 2 juni 2013 16:03

Jessica hade väntat på den här dagen ända sedan hon vaknade upp ur sin så kallade koma. Och nu var den äntligen här! Hela morgonen hade gått åt till förberedelser; hon skulle sminkas, få håret lagat, naglarna lackade, klänningen på... Hon hade älskat...

Av CEMT Bieber - 30 maj 2013 19:00

Chaz     Jag åkte så snabbt jag kunde tills jag kom fram til hm, och där stod de fortfarande med armarna om varandra.  - Du har gjort nog, först min syster och sen det här, röt jag och dem ryckte till och Jasmine såg rädd på mig. - Hey Chaz...

Av CEMT Bieber - 28 maj 2013 19:32


  Chaz     Jessica hade sin vänner hemma hos oss, så jag höl mih utomhus på mig skateboard. Mörkret kom sent, så det var fortafrande ljust. Jag rullade ner för gatan utan att veta vad jag skule göra. Det pärlvita huset såg tomt ut, de hade ...

Not swedish?

Presentation


Hej vi är fyra tjejer som älskar Justin B! Här kommer vi skriva fanfics om honom. Hoppas ni gillar det och kommentarer betyder mycket.
Kram på er//CEMT!!!

Omröstning

Vem ska få Justin??? :D
 Alex!!!
 Jess!!!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

Prata med oss! :D

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards