omgbiebz

Alla inlägg den 2 juni 2013

Av CEMT Bieber - 2 juni 2013 19:00

Fanfictions. 

Många av dem är så bra. 

Men många är så dåliga.

Det som är synd är just att så många läser de värre. Självklart är åsikter olika, men ibland är vissa noveller så fullkomligt fulla av bullshit att man kan inte låta bli att klia sig i nacken och tänka: "Really, folk läser sånt här?"

Så vi fyra, söta flickor (som för er kanske är satmaror just nu) bestämde oss för att göra ett litet experiment. 

Vi kollade hur oändligt dålig text vi kunde skriva om en stor kändis och ändå få uppmuntrande kommentarer som sa att vi hade talang. 

Som ni kanske förstår så lyckades vi. 

Detta är inget meddelande om att ni som läste denna novell och gillade den är idioter. Verkligen inte, vi är inte så elaka. Se det mer som att ni kanske läser för mycket saker av tvivelaktig kvalitet, så mycket att er hjärna nu är van vid det. Det är inte ert, utan samhällets fel. Men ni kan påverka det. Ge er hjärna näring, läs riktiga böcker. 

Jag personligen (som skrev som Molly) är väldigt förvånad över att ni lät så enorma stavfel och konstiga formuleringar passera. De skulle ha gjort mig fullkomligt galen!

   Kanske borde ni också vara lite mer uppmärksamma med vad det är exakt ni läser. Vissa noveller har sexistiska och omoraliska budskap, och även om författarna oftast är unga och oerfarna så måste man ändå vara medveten om  det och se till att inte lyssna på det för mycket. Ett vanligt exempel är att Justin Bieber är en "badboy". 

Han röker, super, har en massa sex och är väldigt respektlös mot huvudkaraktären. Ändå kommenterar så många att de älskar honom. Detta är inte bra, guys. Det är faktiskt väldigt dåligt. Man ska inte uppskatta såna egenskaper hos killar, inte hos någon.

   Nedanför ser ni citat ur denna novell som är fullkomligt fel, antingen för att de sänder dåliga budskap eller är hemskt skrivna. 

Jag ger ordet över till ...


Den som skrev som Tilda.

Ni har fattat nu att det inte är våra riktiga namn va?

Tycker ni fortfarande att vi är elaka som kritiserar Fanfics så hårt? (inte alla, en del är faktiskt bra) Ni borde inte tycka att vi är elaka, vi försöker egentligen bara hjälpa er att förstå och se felen. Nu tänker ni kanske "spela roll vad det står. Det kommer inte påverka mig". I så fall har du fel. Text som du läser många gånger, tex alla dåliga Fanfics, de påverkar dig. Du kan inte lära dig något av det, det slutar bara med att du gör samma misstag som alla andra. Du börjar tro på det du läser och du börjar skriva lika dåligt. Vi sitter inte här och säger att vi är några experter och att vi är så mycket bättre än er. Det finns fortfarande saker kvar att lära, och de sakerna finns inte här i dåliga Fanfics. Riktiga böcker visar er hur man skriver, vad som faktiskt är acceptabelt i vuxenvärlden och i skolan. Om du skickar in en sån här dåligt skriven Fanfic som en svenskauppgift så får du inget bättre betyg, och du får den aldrig publicerad heller.

 Sista kapitlet försökte vi skriva utan de här felen, men det var svårt då vi hade skapat så korkade karaktärer.  

Jag har läst riktigt hemska Fanfics, där Justin är en riktig skitstövel som bara tänker på sex och alkohol, och alla ser honom som "badass" eller "cool". Det är bokstavligen nästan en sexscen i varenda kapitel. De skiter i skolan och allt de tänker på är att supa och ligga omkring med random personer. De har så många uppmuntrande kommentarer.

Jag skulle gärna vilja se hur deras vuxenliv blir att se ut...men fanfattaren skulle säkert ignorera logiken och ge dem ett framgångsrikt slut där allt är frid och fröjd och pengar faller ner från himmelen som en regnskur. Och det här hyllar alla dessa läsare och fanfattare (alla som läser dem...)

 Om fanfattaren nu skulle gå logikens väg så skulle karaktärerna sluta på gatan där de ber främlingar om pengar, stjäl eller till och med säljer sig själva. Inte så mycket frid och fröjd nu va?

 Jag är inget fan av Justin, jag hatar bokstavligen hans musik, och jag tycker inte om honom heller, men blanda inte ihop mitt hat mot honom med alla dåliga Fanfics. De är två skilda saker. Vi valde just honom för att ni inte skulle läsa en Fanfic om någon annan. Vi skulle lika gärna ha kunnat skriva en om Kurt Cobain om det vore så att många skrev dåliga berättelser om honom. 

 Så, innan jag tar upp alldeles för mycket plats...nu lämnar jag över till nästa person som är...


Cecilia. 

Okej, så hörni. Fanfic läsning är kul. Men läs inte sånt här skit. Läs bra skit. Det finns bra fanfics där ute också. Läs dom istället. Okay?

De kassa kan man enkelt känna igen, genom att huvudkaraktärern saknar djup och... karaktär. Stavning och grammatik är kass. Och Justin är någon form av sexistisk jävel. Antingen i form av en "badass" eller en överdrivet "romantisk" typ. 

 Det finns fanfics där Justin framställs sådär som är bra, men där faller inte den kvinnliga huvudkaraktären på honom. Seriöst, jag blir orolig för er. Skulle ni verkligen finna er i ett sånt förhållande? 

 Really?

Över till den sista.


Ebba, skrev ur Jessicas perspektiv.

Jag kan inte förstå att vi "klarade" det. Istället för att bli glad varje gång ni skrev att vi skriver bra, att ni älskar vår novell, att vi har talang, att ni älskar vår "författarförmåga", blev jag bekymrad. Det är sorgligt att så många av dagens ungdomar tycker att sådant skräp är bra. Man bara tar emot allting och accepterar precis vad som helst. Jag undrar en sak; vad tyckte ni var bra med vår "novell"? 

Precis som "Molly" så skyller jag inte det här på er. Samhället är ont. Vi är ju också ungdomar i samma samhälle som ni, vi vet hur de försöker komma åt oss och förstöra oss på alla sätt det bara går. Och nej, vi är inte perfekta, vi blir också påverkade, men det går att försöka stå emot. Att tänka efter själv och inte bara stå och nicka och hålla med om precis allting.

Märkte ni inte hur utseendefixerade våra karaktärer var? Kanske speciellt Jess, eller så tycker jag bara det för att jag själv skrev ur hennes perspektiv. Justin valde henne framför Alex mest på grund av utseendet. Jess brydde sig otroligt mycket om sitt utseende. Hon hade ju inget djup, kom igen! Det hade ingen annan i "novellen" heller. Och i de här dåliga fanficsen är det tyvärr oftast så; karaktärerna saknar djup. Tyvärr finns sådana människor i verkligheten också. Håll er borta från dem!

Ja, vet inte riktigt vad jag ska säga... Det är sorgligt att ni föll för vårt experiment. Men jag hoppas att detta blev som en liten väckarklocka för er, våga ifrågasätta det ni läser, och våga bryta er ur det onda samhällets grepp. Ni är bättre än så. 










Jag hade äntligen klarat ut high school, betygen var förstås inte de bästa, men vad fan kunde jag göra åt saken?

   - Molly: Precis, vad kan en elev göra åt sina egna betyg, amirite? 


Det framhävde mina former. När jag klätt mig började jag platta håret, usch jag tyckte verkligen inte om mina lockar! Jag hade aldrig förstått mig på människor som vill ha lockigt hår! De är bara i vägen och gör hårtet trassligt! Eftersom mitt hår ör så tjockt tog det väldigt länge att platta det.



Ja, jag mindes henne, men jag mindes henne som en ful, glasögonprydd nörd, som hela tiden ville leka med oss. Och såklart lät vi henne aldrig vara med. Hon var ju Chaz lillsyrra! Men den här hade jag nog inga som helst problem med att släppa in i kompisgruppen... Eller mer än så... Lägg av Justin, hon är din bästis syrra!

   - Molly: Hon var inte välkommen i gruppen när hon var en "nörd", men så fort hon blev mer sexuellt attraktiv så blev hon genast en i gruppen. Inte okej.

-Tilda: Du måste vara snygg för att kunna få vänner...ni hör hur dumt det låter va?

- Ebba: Plötsligt när hon såg bra ut var hon hur välkommen som helst...


Hon luktade så gott... Som blommor, choklad och honung, som nybakade kakor, hav, och skog...

-Tilda: Alla de där dofterna tillsammans skulle göra mig snurrig...varför ta så många olika? 


Hon luktae nästan lika gott som Jessica. Men bara nästan.

-Tilda: Snäll kommentar där Juju...


Han var längre än jag hade trott, ohc så mycket snyggare.

Jag hade alltid trott att han var en fjolla, fjolligare änmig , men han var riktigt manlig nu nör han stod framför mig.

   - Molly: Vad är det för fel med att vara "fjollig"? Seriöst guys. En kille ska alltid vara så manlig som möjligt för att vara attraktiv, att vara feminin är bara hemskt. 

-Tilda: Kan man se det på utseendet? En "fjollig" kille kan ju ha likadana kläder som en "manlig" kille...

- Ebba: Det är väl personligheten som räknas???


Justin luktade fräscht och rakvatten, liksom den där typiska konstgjorda lukten av killparfym som man visste inte fanns i naturen. Tjejparfym kunde liksom lukta blommor ibland, men killparfym hade alltid den här vassa och kraftfulla lukten liksom. Och nu luktade Bieber så. Dte var underbart!

   - Molly: Det här är en av de dummaste meningarna jag någonsin har skrivit, period. 

-Tilda: Ja vi fattar, du gillar hans parfym.


Usch, den var alldeles för avslöjande och jag kände mig naken och fjollig.

   - Molly: Att ha på sig avslöjande kläder är fel, säger den här meningen. Och det gör en automatiskt fjollig.

- Ebba: Varför tog hon den på sig då?  


När jag lyckades slita blicken från hans ljuvliga ögon märkte jag att han tagit av sig skjortan. Wow, den där magen! Sedan när hade jag börjat se på killar på det här viset igen?!

   - Molly: När Justin kom in och räddade dig från dina ärr för livet, antar jag. Så som han alltid gör. 

- Ebba: Märker ni, hon faller för honom p.g.a hans UTSEENDE. 


- Du är söt som en karamell i din bedårande bikini, sa Justin plötsligt och log sitt strålande leende mot mig, det var som om hans ögon såg ända ner i min själ.

   - Molly: Det där är bara ... ew. 

-Tilda: Söt som en karamell...


Jag kunde inte tro att den där snyggingen tyckte att jag var söt som en karamell, och att jag var ännu sötare när jag rodnade. Jag som alltid tyckte det var såå störande att jag rodnar så lätt!

- Ebba: Plötsligt stör det tydligen inte henne att hon rodnar, bara för att en kille tycker att hon är söt när hon gör det. Jag säger absolut inte att det är något fel med att rodna, man kan ju inte göra något åt det, men det är fel att låta andra människors åsikter påverka en på det där viset.


Hon såg irriterat på mig och jag flinade så att några bubblor åkte upp till ytan där solen fortfarande sken solklart.

   - Molly: "Solen fortfarande sken solklart". Lol. 


Det var allt från oss!  :3

//"CEMT"

Av CEMT Bieber - 2 juni 2013 16:03

Jessica hade väntat på den här dagen ända sedan hon vaknade upp ur sin så kallade koma. Och nu var den äntligen här! Hela morgonen hade gått åt till förberedelser; hon skulle sminkas, få håret lagat, naglarna lackade, klänningen på... Hon hade älskat varje sekund, för hon visste att det var det här hon hade väntat på i hela sitt liv. Idag skulle hon säga ja till världens bästa man och de skulle leva lyckliga i alla sina dagar!

Nu stod Jess tillsammans med sin bästa bror utanför kyrkans enorma dörrar och väntade på att musiken skulle börja spela. Allting kändes precis rätt, allting var perfekt. Frisyren, sminket, klänningen, Justin... Till och med Alex hade bestämt sig för att komma, fastän de inte haft så bra kontakt efter olyckan. Trots det var Jess väldigt lycklig för att Alex hade bestämt sig för att komma, det betydde mycket för henne. Alex hade trots allt varit lite som en storasyster till henne. 

När de hörde musikens första ljuva ton greppade Chaz Jessicas hand. Dörrvakterna öppnade dörrarna, och innan syskonen började gå log de stort mot varandra. Nu var det dags.


Alex hade egentligen inte velat komma. Det var nästan som om hennes stolthet stod på spel, om hon kom så förlorade hon på något underligt spel. 

   Först hatade hon Jess för att hon hade tagit Justin ifrån henne och sedan ens vågat fråga Alex om hon ville vara en brudtärna, när hon så väl visste att det bara skulle göra ondare att se dem tillsammans. 

Men dagen innan bröllopet hade hon ändrat sig, ringt Jess och frågat om hon fortfarande var välkommen. Jess hade sagt att det var hon förstås, och Alex insåg då hur otroligt vänlig Jess egentligen var. Trots att hon nästan hade kysst Justin så var hon inte alls arg på Alex och var redo att knyta ihop vänskapsbanden igen. Och hon var inte svartsjuk heller, hon visste att Justin älskade henne. 

De skulle bli lyckliga tillsammans, det visste Alex där hon satt där längst fram och tittade på paret som verkade lysa av glädje. 

Jess hade på sig en otroligt elegant bröllopsklänning som likt ett moln utbredde sig runt henne. Justin stod bredvid henne, iförd svart kostym, lång och vacker som bara en ung man kunde bli. 

   Alex önskade att de skulle ha ett långt, lyckligt liv och torkade bort tårarna ur ögonvråna precis då Justin skulle säga "I do". Hennes drömprins hade varit någon annans drömprins, hon hade förlorat slaget. 


Justin såg ner på Jess. Hon var vacker... Men samtidigt det fulaste han någonsin sett. De ögon som varit sp attraktiva till honom en gång i tiden hade på något sätt tappat all sin glöd, och de läpparna han alltid velat kyssa verkade nu vara det mest motbjudande han någonsin sett. Hon såg ut som de mest desperata av hans fans.

 Ingen behaglig tanke.

Nu när han tänkte efter, vad gjorde han här? Han hade en karriär att utföra och fullborda, att skaffa familj stod inte direkt på listan. Han var tvungen att få minst en billboard etta innan dess.


 Medan Jessica svarade med sin höga röst på prästens fråga såg han ut över publiken. Hans blick fastnade på Chaz. Hans minne letade sig tillbaka i tiden när de var små, när Justin hade sina små problem och Chaz hade alltid varit där. Till exempel när han skulle välja kläder till Baby videon. Chaz hade varit där. Chaz, Chaz, Chaz.

Chaz, Chaz, Chaz, Chaz, Chaz, Chaz, Chaz, Chaz, Chaz, Chaz, Chaz, Chaz, Chaz, Chaz, Chaz, Chaz, Chaz, Chaz...

Varför hade han inte sett det tidigare.

 "Och du då, da Biebz, tager du den här bruden du träffade för tre månader sedan?"

Enlig alla kassa fanfics där ute, så visste Justin att han borde säga ja. 

Men hans hjärta... Hans hjärta sa något annat.

 Hans hjärta röstade inte på den fugly bruden framför honom... Utan på Chaz.

 

Chaz märkte att något var fel. Justin stod tyst framför Jessica som väntade på honom. Han borde ha svarat vid det här laget. Det var väl självklart att nu när de äntligen stod där i kyrkan med alla dessa människor som väntade på honom, att han skulle yttra de orden som alla förväntade sig att han skulle? 

 Chaz började känna sig nervös när tanken slog honom. "Vill Justin verkligen det här? Vill min Juju gifta sig med Jess?". Han såg på Justin som mötte hans blick, blicken var inte lycklig, snarare panikslagen. Han ville inte det här, han ville inte gifta sig med Jess. Det förstod Chaz nu. En sak till förstod han. Han förstod varför han inte ville att Justin skulle gifta sig med Jess, varför han inte ville att Justin skulle vara med Alex...för han älskade honom. Han älskade Justin. Han ville inte att någon annan än han själv skulle stå där uppe och höra de där orden från honom. Han ville vara den som hörde honom säga "I do", och han ville svara samma sak. 

 Plötsligt släppte Justin Jess händer och såg ursäktande på henne. Han hade gjort sitt val. Han sprang fram till Chaz som reste sig och han tänkte säga något, men Chaz avbröt honom genom att slå armarna om hans hals och pressa sina läppar mot hans. Justin slog armarna om sin Zuzu och drog honom tätt intill sig. Chaz märkte att alla stirrade, och han hörde deras upprörda viskningar, men han brydde sig inte. Allt han brydde sig om var mannen i hans famn, den mannen han ville tillbringa resten av sitt liv med. Justin hade alltid funnits där för honom. Kanske inte så nära, ofta väldigt långt borta, men han hade alltid hjälpt honom på det vis han kunde. 

 Chaz avslutade kyssen och lutade sin panna mot Justins axel.

- Zuzu? viskade Justin i hans öra.

- Ja sötnos? svarade han med ett leende och mötte sin mans blick.

 - Jag älskar dig, sa Justin och Chaz sprack upp i ett brett leende innan han kysste honom igen.

-Jag älskar dig med, det har jag alltid gjort.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 Vi hoppas att ni gillade twisten ;D

P.S Förklaring kommer senare.

Kommentera! :D

//CEMT





Tidigare månad - Senare månad

Not swedish?

Presentation


Hej vi är fyra tjejer som älskar Justin B! Här kommer vi skriva fanfics om honom. Hoppas ni gillar det och kommentarer betyder mycket.
Kram på er//CEMT!!!

Omröstning

Vem ska få Justin??? :D
 Alex!!!
 Jess!!!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

Prata med oss! :D

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013
>>>

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards